Praca tymczasowa – bez tej wiedzy nie działasz skutecznie

Praca tymczasowa nie jest niczym nowym. Z możliwości skorzystania z usług pracownika przez stosunkowo krótki czas korzystają pracodawcy od zawsze, jednak charakterystyka pracowników sezonowych zdecydowanie się zmieniła w ciągu wielu lat. Praca tymczasowa jest rozwiązaniem, które pozwala przedsiębiorstwu na wygodne, szybkie i pewne zwiększenie obsady bez konieczności ponoszenia kosztów rekrutacji.

Więcej

Alternatywa dla rozmowy kwalifikacyjnej

Wraz ze wzrostem mobilności pracowników, rozpowszechnianiem się metod telekomunikacji, zwłaszcza internetowych, również rozmowy kwalifikacyjne przestały być jedynym sposobem weryfikacji potencjalnego pracownika. Jednak należy mieć świadomość, że rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzona na Skype lub telefonicznie dość znacznie różni się od tej tradycyjnej i rekruter musi być przygotowany na te zmiany.

Więcej

Pracownicy tymczasowi – ludzie o silnej motywacji

Wbrew obiegowym opiniom, pracownicy tymczasowi bardzo silnie identyfikują się z firmami, dla których pracują. Fakt, że bezpośrednim pracodawcą jest często agencja pracy, nie ma wpływu na postawę pracowników, którzy nie tylko czują się ważną częścią macierzystej organizacji, ale także liczą na to, że po zakończeniu kontraktu z agencją, zostaną zatrudnieni przed swoich przełożonych. Zadania zbadania nastawienia pracowników tymczasowych podjęła się jedna z największych agencji pracy. Z przeprowadzonego…

Więcej

Direct search, czyli jak sięgnąć po kandydatów, których nie widać

Firmy dziś bardzo często przeprowadzają rekrutację w dwóch etapach. Pierwszym jest próba obsadzenia wakatu ludźmi z wewnątrz, a drugim – podejmowanym najczęściej dopiero wtedy, kiedy pierwszy etap skończy się fiaskiem – poszukiwanie kandydatów na zewnątrz organizacji. Poszukiwanie kandydatów wśród obecnych pracowników jest pomysłem na rozwiązanie jednocześnie kilku problemów. Po pierwsze, inaczej szacuje się wówczas koszty poniesione w związku z pozyskaniem pracownika – proces…

Więcej

Zarządzanie talentami

Od dawna wiadomo było, że ważne są wiedza i doświadczenie, ale dziś bardzo dużą rolę przypisuje się również indywidualnym uzdolnieniom pracowników. Nowoczesne przedsiębiorstwa korzystają z kilku metod pozwalających na „zarządzanie talentami” pracowników. Dzięki tym metodom nie tylko zatrudnia się ludzi o najwłaściwszych kompetencjach, ale też przeznacza ich do pracy, w której w pełni będą mogli się realizować. Oczywiście nie robi się tego z chęci altruistycznej pomocy, ale w nadziei,…

Więcej

Jak poprawić atmosferę w pracy? Oto sprawdzone sposoby!

O tym, jak pracownicy czują się w biurze, decyduje w dużym stopniu menedżer zarządzający zespołem. Pozytywna atmosfera pozwala zredukować stres i korzystnie wpływa na wydajność. Nie trzeba jednak żadnych specjalistycznych kursów, aby o nią zadbać – sposoby na zapewnienie przyjaznej atmosfery są dużo, dużo prostsze.  

Więcej

Skuteczna komunikacja w zespole

Skuteczna komunikacja: czy jest potrzebna? Jak ją osiągnąć? Co to w ogóle może znaczyć? Pojęcie komunikacji jest intuicyjnie zrozumiałe, ale to za mało, aby można był świadomie pracować nad poprawą komunikacji w organizacji. Wymiana poleceń to nie wszystko – komunikacja to również przekazywanie zupełnie nieformalnych informacji, to najzwyklejsze w świecie „dogadywanie się”. A skuteczność komunikacji można zmierzyć – jej miarą jest efektywność pracy zespołu. Tradycję skutecznej…

Więcej